A napenergia adásvételi szerződés (PPA) egy olyan pénzügyi megállapodás, amelyben a fejlesztő gondoskodik egy napenergia-rendszer tervezéséről, engedélyezéséről, finanszírozásáról és telepítéséről az ügyfél ingatlanán, csekély vagy költségmentesen. A fejlesztő a megtermelt áramot fix áron értékesíti a fogadó ügyfélnek, amely általában alacsonyabb, mint a helyi közszolgáltató kiskereskedelmi díja. Ez az alacsonyabb villamosenergia-ár arra szolgál, hogy ellensúlyozza a fogyasztó által a hálózatból vásárolt villamos energiát, miközben a fejlesztő megkapja az ilyen villamosenergia-értékesítésből származó bevételt, valamint a rendszerből származó adójóváírásokat és egyéb ösztönzőket. A HTM-ek jellemzően 10 és 25 év közöttiek, és a fejlesztő továbbra is felelős a rendszer üzemeltetéséért és karbantartásáért a megállapodás időtartama alatt. A HTM-szerződés lejártakor az ügyfél meghosszabbíthatja a HTM-et,
Napenergia-vásárlási-szerződések-folyamatábra
Nincsenek vagy alacsonyak az előzetes tőkeköltségek: A fejlesztő fedezi a napelemes rendszer méretezésének, beszerzésének és telepítésének kezdeti költségeit. Előzetes befektetés nélkül a fogadó ügyfél alkalmazhatja a napenergiát, és pénzt takaríthat meg, amint a rendszer működőképes.
Csökkentett energiaköltségek: A szoláris HTM-ek fix, kiszámítható villamosenergia-költséget biztosítanak a megállapodás időtartama alatt, és kétféle módon épülnek fel. A rögzített mozgólépcső terv szerint az ügyfél által fizetett ár előre meghatározott mértékben, jellemzően 2% és 5% között emelkedik. Ez gyakran alacsonyabb, mint a tervezett közüzemi árak növekedése. A fix árú terv viszont változatlan árat tart fenn a HTM teljes időtartama alatt, így a közüzemi árak idővel emelkedésével többet takarítanak meg az ügyfelek számára.
Korlátozott kockázat: A fejlesztő felelős a rendszer teljesítményéért és a működési kockázatért.
A rendelkezésre álló adójóváírások jobb kihasználása: A fejlesztők jellemzően jobb helyzetben vannak a rendelkezésre álló adójóváírások felhasználására a rendszer költségeinek csökkentése érdekében. Például az önkormányzati vendéglátók és más, adóköteles jövedelemmel nem rendelkező állami szervezetek egyébként nem vehetnék igénybe a 48. szakasz szerinti beruházási adókedvezményt.
Az ingatlanérték potenciális növekedése: A napelemes rendszer bizonyítottan növeli a lakóingatlanok értékét . E megállapodások hosszú távú jellege lehetővé teszi a HTM-ek átruházását az ingatlannal együtt, és így az ügyfelek lehetőséget biztosítanak arra, hogy alacsony vagy költségmentesen fektessenek be otthonukba.
A hosszú lejáratú szerződések lehetőséget biztosítanak a napelemes rendszer telepítésének kezdeti tőkeköltségeinek elkerülésére, valamint egyszerűsítik a folyamatot a fogadó ügyfél számára. Egyes államokban azonban a PPA-modell olyan szabályozási és jogalkotási kihívásokkal néz szembe, amelyek a fejlesztőket mint elektromos közműveket szabályoznák. A napelemes lízing a harmadik féltől származó finanszírozás egy másik formája, amely nagyon hasonlít a HTM-hez, de nem jár villamosenergia-értékesítéssel. Ehelyett az ügyfelek lízingbe veszik a rendszert, mint egy autót. Mindkét esetben a rendszer egy harmadik fél tulajdonában van, miközben a fogadó ügyfél csekély vagy semmilyen előzetes költséggel részesül a napelem előnyeiből. Ezek a harmadik féltől származó finanszírozási modellek gyorsan a legnépszerűbb módszerré váltak az ügyfelek számára, hogy felismerjék a napenergia előnyeit. Colorado pl.2012 első felében tovább emelkedett 75%-ra . Ez a felfelé ívelő tendencia minden olyan államban nyilvánvaló, amelyek harmadik féltől származó finanszírozási modelleket vezettek be.
SREC: A megújuló napenergia-kreditek (SREC-ek) azt mutatják, hogy bizonyos mennyiségű villamos energiát napenergia felhasználásával állítottak elő. Jellemzően terhelést kiszolgáló szervezetek (jellemzően szabályozott közművek) vásárolják és értékesítik őket, hogy megfeleljenek az állami szintű megújulóenergia-szabványokkal kapcsolatos kötelezettségeknek. Az SREC-eket olyan fogyasztók is használják, akik önként vásárolják meg őket marketing állítások vagy egyéb felhasználás céljából. A HTM-ekben az SREC-ek leggyakrabban a fejlesztő tulajdonában vannak. A HTM-ek megkötésekor fontos, hogy az ügyfél tisztában legyen a PV-rendszerből előállított SREC-k tulajdonosával és értékesítésével, az SREC-tulajdonlással járó kockázatokkal és a PPA-árral kapcsolatos kompromisszumokkal.
A finanszírozás módja: Bár mindkét harmadik féltől származó finanszírozási modell számos előnnyel jár, a napelemes rendszer közvetlen megvásárlásának megvannak a maga előnyei. Bárki, aki napelemes rendszer telepítését fontolgatja, mérlegelje a rendelkezésre álló finanszírozási lehetőségek mindegyikét, hogy megtalálja a legmegfelelőbbet.
A telephely frissítése: Míg a fejlesztő felelős a napelemes rendszer telepítéséért, üzemeltetéséért és karbantartásáért, a fogadó ügyfélnek lehet, hogy beruházásokat kell végrehajtania az ingatlanában, hogy támogassa a rendszer telepítését, csökkentse a telepítési költségeket vagy megfeleljen az előírásoknak. helyi rendeletek. Ez magában foglalhatja például a tető javítását vagy a napelemes rendszert árnyékoló fák kivágását.
Lehetséges magasabb ingatlanadó: Míg a napelemes rendszer segíthet növelni a helyszín ingatlanértékét, az ingatlanértékek újraértékelése esetén az ingatlanadók is emelkedhetnek. A különböző államok azonban eltérő politikát folytatnak a lehetséges ingatlanadó-emelésekkel kapcsolatban.
Dátum: 2023.02.16.
forrás: https://www.seia.org/research-resources/solar-power-purchase-agreements